Oh Fibroid

cane nk terangkan fibroid ni ape ek???? senang cite fibroid ni mcm ketumbuhan la, kt area rahim....aku ni antaran insan terpilih yg terkene penyakit ni...actually aku dh tau yg aku ade fibroid ni dh dekat 3 tahun lebih dh....slame ni aku aku apointment kt HKL setiap 6 bulan skali....tp setiap kali g aku akan ditanye dgn bende yg same smpai aku naik bosan....bape kali tkr pad??? rase mcm mane??? sakit ke x??? pening2 x??? pas2 scan then bg ubat, tu je???? smpai ade 1 tahap aku yg offer utk dioperate tp dktr tu kate xperlu sbb aku xrase sakit..mcm tu ke???? setelah sekian lame, bincang punye bincang antara hubby n family aku..akhirnye kami decide nk g jumpe pakar kt AMPANG PUTERI....


12/3/2011 hubby bwk aku g spital...aku ditemukan ngan pakar sakit puan DR ZALINA SALLEH....die check punye check,scan bagai....die nmpk fibroid aku dh ade 3 ketul...mak oiiii!!!!!! terperanjat beruk aku dgr, slame ni HKL ckp ade seketul je...cane la dioarg ni wat keje kan, don't know what to say lah...then DR ZALINA advice suruh buang secepat yg mgkn sbb kalo selagi disimpan selagi tu la aku xkan "lekat"....

Bincang punye bincang lg, aku decide utk operate on 7/4/2011....dup...dap....dup...dap....aku diminta masuk wad 6/4/2011 mlm...so mlm tu hubby, mak n abah pn anta aku kt spital klebih kurg kul 10 mlm trus kene puasa....mase nk booking tarikh tu aku tanye husband leh jage kite x, die kate blh...alih2 mlm tu kate xleh plak...punye la bengang, tp sbr..kene cool, xleh tension2 nnti darah naik xleh wat operation plak...pas2 aku mintak tlg mak temankan aku kt spital...

Esokye tepat pukul 9 pg nurse dh panggil aku utk masuk bilik OT, skali lg rase berdebar2 yg xleh nk tahan....hubby tenangkan aku, suruh aku selawat byk2...lepas salam ngan sume, terutama hubby, aku dh mntk maaf, mntk halalkan sumenye, terharu sgt... dlm hati ni terfikir gak, nak mati ke aku ni???? sayu je tgk muke hubby....tp aku kene kuat, kene lawan sume ni sbb aku nk tgk muke hubby lg pasni...

Lepas 3 jam aku dlm bilik akhirnye aku selamat dibedah...alhamdulillah...lepas nurse tu kejutkan aku, mule2 muke yg aku nmpk ialah HUBBY!!!! yahooo... rase nk jerit kuat2 tp ubat bius still ade lg, aku rase mcm mamai2...ari ke 3 kt spital aku dh mntk discharge,bosan dok spitla lame2..lgpn cian kt hubby n mak aku...mlm mak aku jage, pg mak aku blk, hubby plak jage aku...lewat mlm br hubby blk...dktr pn tgk aku dh kuat n dh blh jln, tu yg die bg kuar....lgpn kalo kuar awal kurg la ckit byrnnye...3 ari tu pn RM 11k duit aku terbang lemayang....dh penat la nk cite...kite layan pic jap ek....



khazanah dlm perut aku (12ketul)

bius xabis lg, tido jerk....

tido lg......

lagi.....

dan lagi.....

dan lagi.....

tp akhirnye bgn gak...hehhhee

muke buruk xleh blah...

gamba ni sume keje hubby aku yg ssgt setia jage aku n melayan karenah org yg tgh sakit ni...kejap2 n air la, nk duduk la, pas2 nak baring balik la...hehehhe...sorry b, cyg awk ni mmg byk songeh...(saje nak manje2)...

mesti korg pelik kan nape byk sgt ketulan tu...menurut dktr, die pn xsangka ade byk mcm tu..lepas dibelek, dikorek2, akhirnye keluar 12 ketul dr perut aku ni...mase dktr cerite die pn geleng pale...sgt2 xsangka...so skg ni aku masih dlm pantang...xleh g mane2, dok umah mkn n tido...hubby xbg wat keje umah...ari2 hubby masakkan lauk utk aku...ikan bakar n sup ikan haruan... TQ SAYANG ...I LUV U SO MUCH!!

No comments: