:: Cabaran ::

salam sume *__*

alhamdulillah arini dh ari ke 2 kite berpuasa...mula2 ni mmg rase mcm lambat mase berlalu, bie dh masuk ari yg ke 15 nnti tibe2 jek dh nak raye..hehhehe...

tahun ni mmg tahun mencabar sy..kalo ikutkan ni kali ke 2 sy berpuasa bersama hubby tp tahun pertama puase kt umah sendiri..tahun lepas masih kt umah mak..so senang banyak, bgn2 mak dh siapkan..hehehe...terukkan!!!! heehhehe..

so tahun ni sy kene bperang ngan perasaan MALAS..huhuh...bkn ape, sy ni mmg dr zaman sekolah menengah mmg xpenah bgn sahur...setiap pg mak akan bwk secawan air susu ke katil sy, die akan kejut...sy bgn, teguk air dgn mate yg masih lelap pas2 sambung tido blk..teruk kan!!!!!!!...hahahhhaa....

tp demi hubby tercinta, skg ni sy akan kunci alaram dlm kul 4.45pg, bgn dgn keadaan yg mamai..pnskan lauk kalo ade lebih...kalo xde lauk lebih aku akan masak la...xpe2, nk cari pahala kan, senang je..hehehe...so dlm kul 5.10 aku dh siap masak aku akan kejut hubby...

ni pun 1 cabaran, nk kejut hubby aku ni bgn pg2 mmg sgt mencabar keimanan...sgt liat bgn pg ok, huhuhuh....kene pujuk2 dulu, tp bile xbgn gak, mule la siren aku berbunyi...pg2 aku dh membebel...huhuhuh..cian gak tgk die,tp ape nk wat..kalo aku xbising die xkn bgn...sowy ye b!!! hehhehe

sambil hubby makan aku iron baju, pas2 bile dh settel aku kemas2 basuh segala pinggan, sbb aku mmg xsuke tinggalkan pinggan mangkuk dlm sinki...settle sume, tgu subuh...time ni hubby dh nmpk ceria, die dh blh gelak2..maklumla perut dh kenyang..hehheheh...

lepas solat subuh, rilex2 jap, pas2 siap2 nk g keje dh...kuar umah mcm biase ar, 7.30....skg ni pale tgh bperang fkr nk masak ape utk berbuka ni...poning2...any idea??? 



No comments: